Zespoły kolarskie w mediach społecznościowych: Ineos ma najwięcej fanów

Tagy:
Zespoły kolarskie w mediach społecznościowych: Ineos ma najwięcej fanów>

Zdjęcia i filmy z wyścigów, treningów, za kulisami. Aktualne informacje, wypowiedzi kolarzy, trenerów i dyrektorów sportowych, ciekawe statystyki i infografiki, zabawne kampanie. Zespoły World Tour korzystają z mediów społecznościowych tj. Facebook, Instagram, Twitter i Youtube, aby komunikować się z fanami praktycznie każdego dnia. Zatrudniają osoby, które się w tym specjalizują.

Jak widać w poniższej tabeli, niektóre zespoły obserwuje już więcej osób na Instagramie niż na Facebooku. Istnieje wiele czynników, które wpływają na liczbę obserwujących. Nie chodzi tylko o siłę marki zespołu i o to, jak długo jeździ w peletonie. Na przykład Movistar i Trek-Segafredo dzielą się informacjami na temat męskich i żeńskich zespołów na jednym profilu, a zespół CCC oddzielnie. Francuskie zespoły Ag2R La Mondiale i FDJ komunikują się głównie w języku francuskim, gdzie większość pozostałych zespołów w języku angielskim.

Najbardziej obserwowany jest Ineos

Najwięcej ludzi w mediach społecznościowych obserwuje zespół Ineos. Na Instagramie 872 tys. a na Facebooku 892 tys. obserwujących. Na drugim miejscu jest Movistar, szczególnie popularny w krajach hiszpańskojęzycznych, a trzeci jest Trek-Segafredo. Ciekawostką jest, że Peter Sagan, najczęściej obserwowany kolarz szosowy, ma znacznie więcej obserwujących niż jego zespół Bora-Hansgrohe. Sagana śledzi 1 600 000 osób na Instagramie i 1 180 000 osób na Facebooku.

Jak „postuje” Michał Kwiatkowski?

Większość rowerzystów komunikuje się z fanami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Niektórzy z nich wypełniają tylko obowiązki zespołowe, ale niektórzy zawodnicy dbają też o własną prezentację. Na przykład Michał Kwiatkowski próbuje aktualizować swoje profile krótko po dotarciu do celu. Komunikuje się z osobą, która wybiera zdjęcia, transkrybuje słowa rowerzysty i publikuje posty.

 „Czasami jestem zbyt zajęty i nie jestem w stanie sam publikować postów. Ale uczucia i słowa są zawsze moje, nawet jeśli to nie ja łączę je w całość”, wyjaśnia „Kwiato” stronie Velonews jak działają jego profile społecznościowe.

WT tímy - followers Instagram Facebook
AG2R LA MONDIALE 150 000 185 000
ASTANA PRO TEAM 284 000 365 000
BAHRAIN - MCLAREN 149 000 64 000
BORA - HANSGROHE  318 000 172 000
CCC Team 309 000 523 000
COFIDIS 72 000 108 000
DECEUNINCK - QUICK-STEP 414 000 399 000
EF PRO CYCLING 292 000 256 000
GROUPAMA-FDJ 89 000 110 000
ISRAEL START-UP NATION 46 000 710 000
LOTTO-SOUDAL 170 000 181 000
MITCHELTON - SCOTT 289 000 230 000
MOVISTAR TEAM 575 000 589 000
NTT PRO CYCLING 211 000 200 000
TEAM INEOS 872 000 892 000
TEAM SUNWEB 249 000 141 000
TEAM JUMBO-VISMA 189 000 212 000
TREK-SEGAFREDO 448 000 610 000
UAE TEAM EMIRATES 122 000 33 000

Tabelka aktualna od 28. 02. 2020