Zdjęcia i filmy z wyścigów, treningów, za kulisami. Aktualne informacje, wypowiedzi kolarzy, trenerów i dyrektorów sportowych, ciekawe statystyki i infografiki, zabawne kampanie. Zespoły World Tour korzystają z mediów społecznościowych tj. Facebook, Instagram, Twitter i Youtube, aby komunikować się z fanami praktycznie każdego dnia. Zatrudniają osoby, które się w tym specjalizują.
Jak widać w poniższej tabeli, niektóre zespoły obserwuje już więcej osób na Instagramie niż na Facebooku. Istnieje wiele czynników, które wpływają na liczbę obserwujących. Nie chodzi tylko o siłę marki zespołu i o to, jak długo jeździ w peletonie. Na przykład Movistar i Trek-Segafredo dzielą się informacjami na temat męskich i żeńskich zespołów na jednym profilu, a zespół CCC oddzielnie. Francuskie zespoły Ag2R La Mondiale i FDJ komunikują się głównie w języku francuskim, gdzie większość pozostałych zespołów w języku angielskim.
Najbardziej obserwowany jest Ineos
Najwięcej ludzi w mediach społecznościowych obserwuje zespół Ineos. Na Instagramie 872 tys. a na Facebooku 892 tys. obserwujących. Na drugim miejscu jest Movistar, szczególnie popularny w krajach hiszpańskojęzycznych, a trzeci jest Trek-Segafredo. Ciekawostką jest, że Peter Sagan, najczęściej obserwowany kolarz szosowy, ma znacznie więcej obserwujących niż jego zespół Bora-Hansgrohe. Sagana śledzi 1 600 000 osób na Instagramie i 1 180 000 osób na Facebooku.
Jak „postuje” Michał Kwiatkowski?
Większość rowerzystów komunikuje się z fanami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Niektórzy z nich wypełniają tylko obowiązki zespołowe, ale niektórzy zawodnicy dbają też o własną prezentację. Na przykład Michał Kwiatkowski próbuje aktualizować swoje profile krótko po dotarciu do celu. Komunikuje się z osobą, która wybiera zdjęcia, transkrybuje słowa rowerzysty i publikuje posty.
„Czasami jestem zbyt zajęty i nie jestem w stanie sam publikować postów. Ale uczucia i słowa są zawsze moje, nawet jeśli to nie ja łączę je w całość”, wyjaśnia „Kwiato” stronie Velonews jak działają jego profile społecznościowe.
WT tímy - followers | ||
AG2R LA MONDIALE | 150 000 | 185 000 |
ASTANA PRO TEAM | 284 000 | 365 000 |
BAHRAIN - MCLAREN | 149 000 | 64 000 |
BORA - HANSGROHE | 318 000 | 172 000 |
CCC Team | 309 000 | 523 000 |
COFIDIS | 72 000 | 108 000 |
DECEUNINCK - QUICK-STEP | 414 000 | 399 000 |
EF PRO CYCLING | 292 000 | 256 000 |
GROUPAMA-FDJ | 89 000 | 110 000 |
ISRAEL START-UP NATION | 46 000 | 710 000 |
LOTTO-SOUDAL | 170 000 | 181 000 |
MITCHELTON - SCOTT | 289 000 | 230 000 |
MOVISTAR TEAM | 575 000 | 589 000 |
NTT PRO CYCLING | 211 000 | 200 000 |
TEAM INEOS | 872 000 | 892 000 |
TEAM SUNWEB | 249 000 | 141 000 |
TEAM JUMBO-VISMA | 189 000 | 212 000 |
TREK-SEGAFREDO | 448 000 | 610 000 |
UAE TEAM EMIRATES | 122 000 | 33 000 |
Tabelka aktualna od 28. 02. 2020